Pogotowie Stomatologiczne

Piotr Piątek

Dentysta Kołobrzeg

Chirurgia stomatologiczna

W przypadku gdy działanie stomatologii zachowawczej jest niewystarczające, ratunkiem dla pacjenta pozostaje chirurgia stomatologiczna. Nasz stomatolog w Kołobrzegu przywróci piękny uśmiech Pacjentowi.

chirurgia stomatologicznaCzasami bywa tak, że tradycyjna stomatologia nie wystarcza. W takiej sytuacji na ratunek Pacjentowi przychodzi chirurgia stomatologiczna. Są to zabiegi mało inwazyjne, dzięki temu ryzyko powikłań i infekcji jest znikome a rekonwalescencja trwa krócej. Zabiegi te w większości wykonywane są w znieczuleniu miejscowym.

W gabinecie Stomatologicznym nie tylko zajmuję się zapobieganiem próchnicy poprzez fluoryzację i lakowanie zębów, ale również gdy już działanie stomatologii zachowawczej jest niewystarczające wdrażam leczenie chirurgiczne.

Chirurgia stomatologiczna

to:

• ekstrakcja – usunięcie z zębodołu zębów, których nie daje się uratować w toku leczenia zachowawczego,
  • usuwanie zębów zatrzymanych (ósemek), złamanych lub niewyrzniętych,
  • ekstrakcja zębów mądrości,
  • resekcja wierzchołka korzeni.

Leczenie tą metodą wspomaga także inne dziedziny leczenia dentystycznego – endodoncję (leczenie kanałowe), periodontologię (leczenie przyzębia) oraz implantologię czy protetykę stomatologiczną.

Przed przystąpieniem do zabiegu chirurgicznego Pacjent powinien prawidłowo się do niego przygotować:

• wypocząć,
  • zjeść lekki, lecz kaloryczny posiłek,
  • przyjąć leki (stale przyjmowane), chyba, że chirurg zaleci inaczej,
  • odprężyć się i zaufać stomatologowi.